Sobota, 16 maja 2020
Obrady online
9.00 – 9.55 logowanie się do spotkania
9.55-10.00 powitanie uczestników konferencji, oficjalnie rozpoczęcie obrad
PANEL I
10.00 – 11.15
Mgr Adrianna Kaczmarek (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Techno-fetysz: fetyszyzacja techniki w sztukach graficznych. Stan badań i współczesne perspektywy
Mgr Agnieszka Szypulska (Uniwersytet Warszawski), Fabryka kreatywności. Wystrój wnętrz i gentryfikacja
Mgr Hanna Zwara-Kerlin (Akademia Pomorska w Słupsku), Postmodernistyczna gra ze stereotypami płci w „Untitled Film Stills” Cindy Sherman i „Carving. Traditional Sculpture” Eleanor Antin
przerwa
PANEL II A
11.35 – 12.50
Mgr Ewelina Zygan (Uniwersytet Śląski), Kim jestem? Zagadnienie tożsamość w świetle ponowoczesności
Wanda Kondracka (Uniwersytet Jagielloński), Bourgeois a media
Kinga Roszkowska, Rodzina w paradygmacie społeczeństwa ponowoczesności
PANEL II B
11.35 – 12.50
Mgr Alicja Labijak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Czy zjawisko hejtu jest nowym wyzwaniem dla prawa?
Sylwia Traciak (Uniwersytet Rzeszowski), Hejt, czyli o mowie nienawiści w Internecie
Mgr Iryna Drozd (Uniwersytet Rzeszowski), Seksualność osób psychicznie chorych – aprobata czy potępienie
przerwa
PANEL III A
13.10-14.25
Mgr Małgorzata Wosnitzka-Kowalska (Uniwersytet w Białymstoku), Nowy model dorosłego. Infantylizacje w literaturze, kulturze i sztuce
Mgr Grzegorz Michalik (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Fetysz jako symptom – o pograniczach marksizmu i psychoanalizy w pracach Slavoja Żiżka i Samo Tomsicia
Mgr Zofia Małysa-Janczy (Uniwersytet Jagielloński), „Mapa i terytorium” Michela Houellebecqa jako postmodernistyczna powieść o artyście
PANEL III B
13.10-14.25
Mgr Michał Jas (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), „Hoduję żonę i inne zwierzęta”. Internetowa działalność Jerzego Urbana
Mgr Anna Nadrowska (Uniwersytet Gdański), O czym nieżyjący artysta pisze na Facebooku. Casus Zofii Stryjeńskiej
Mgr Eryka Probierz (Politechnika Śląska, Uniwersytet Śląski), Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych a Problematyczne Używanie Internetu
Niedziela, 17 maja 2020
Obrady online
9.00 – 9.55 logowanie się do spotkania
PANEL IV
10.00-11.15
Dr hab., prof. UO Stankomir Nicieja (Uniwersytet Opolski), Ponowocześni złoczyńcy: Liderzy nowych technologii jako czarne charaktery współczesnej kultury popularnej. Analiza produkcji Alexa Garlanda „Ex Machina” (2015) i „Devs” (2020)
Mgr Adrianna Michno (Uniwersytet Wrocławski), O początku nowej estetyzacji wojny w filmie blockbusterowym – „Dunkierka” Christophera Nolana
Mgr Marta Zapała-Kraj (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Efekty specjalne w serialach science-fiction dawniej i dziś na przykładzie kultowej serii „Star Trek”
przerwa
PANEL V A
11.35-12.50
Mgr Patrycja Haber (Uniwersytet Jana Pawła II w Krakowie), Wpływ nowych technologii na dziennikarstwo śledcze
Mgr Iwona Micorek (Uniwersytet Śląski), Nowe technologie w kształceniu i wychowaniu
Mgr Anna Bielecka (Uniwersytet Warszawski), Kultura online jako dostępna forma rozrywki podczas pandemii
PANEL V B
11.35-12.50
Mgr Małgorzata Świderska (PWSFTviT w Łodzi), Promocja wyobrażona. Zwiastuny dla Andrzeja Wajdy czyli wszystko na sprzedaż!
Zuzanna Wagner (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Haptyczno-optyczne przedmioty pragnienia. Fetysze w kinie Davida Lyncha
Justyna Jabłońska (Uniwersytet Warszawski), Fenomen Netflixa – problematyka popularności platform streamingowych wśród społeczeństwa
przerwa
PANEL VI A
13.10-14.25
Mgr Dominik Karcz (Akademia Ignatianum w Krakowie), Relikwie świętego Stanisława biskupa Krakowa jako fetysz religijny czasów średniowiecza
Mgr Dorota Sakowicz (Uniwersytet Gdański), Skarby z wraku Nieprawdopodobnego Damiena Hirsta – szczyt czy upadek rynku dzieł sztuki?
Mgr Paweł Kaźmierski (Johannes Gutenberg Universität Mainz),Transformacje kultury funeralnej w XXI wieku
PANEL VI B
13.10-14.25
Dr Lyudmyla Berbenets (Instytut Literatury im. T. H. Szewczenki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy w Kijowie), Literatura późnoradziecka (lata 1970–1980) jako etap przejściowy od realizmu socjalistycznego do postmodernizmu
Mgr Magdalena Łokieć (Uniwersytet Warszawski), Materialność opowieści. O wydaniach „Harry’ego Pottera”
Mgr Martyna Sadowska (WH AGH), Jak brzmi świat ponowoczesny? Współczesna poezja zaangażowana w perspektywie dźwięku
przerwa obiadowa (14.25-15.15)
PANEL VII A
15.15 – 16.55
Mgr Bartosz Ejzak (Uniwersytet Łódzki), Miłość toksyczna – miłość uzależniająca. Kazimierza Lewandowskiego wizja kobiety
Arkadiusz Kuś (Uniwersytet Warszawski), Wspaniałe trzydziestolecie – społeczeństwo konsumpcyjne w Europie po 1945 roku
Mgr Aleksandra Naróg (Uniwersytet Jagielloński), Ponowoczesne ścieżki afektu
Mgr Mikołaj Łątkowski (Uniwersytet Warszawski), Czytelnictwo uwolnione od książek
PANEL VII B
15.15-16.30
Mgr Natalia Jeżewska (Uniwersytet Śląski), Kultura i sztuka w interpretacji tekstu literackiego – twórcze rozwiązania do pracy z dziećmi
Mgr Michał Łukowicz (Uniwersytet Śląski), Wyśpiewać niepodległość. Fetyszyzacja idei niepodległości w kultowych piosenkach „demonstracyjnych”
Mgr Przemysław Ciszek (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), „Jeden z dziesięciu czy jeden z milionów?”. Zjawisko tzw. przeróbek w polskim YouTube
Mgr Natalia Walkowiak (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Telewizja rzeczywistości, czy rzeczywistość telewizyjna? Nowy typ celebryty – bohatera reality show, na przykładzie uczestników „Rolnik szuka żony” i „Love Island. Wyspa miłości”